tisdag 22 juni 2010

Trädgårdsterapi

Igår rensade jag ogräs under rosenbuskarna. Då tänkte jag på det där med trädgårdsterapi. I Alnarps rehabiliteringsträdgård säger de att naturen har lugnande, stärkande och läkande effekter. Att rensa ogräs kan liknas med att rensa bort dåliga tankar och minnen. Det är något befriande med att riva upp en grästuva med rötterna! Och trädgården blir en symbol för den inre utvecklingen. Man sår ett frö, ser det gro, spira och slutligen blomma.
Det är så fint. Och så självklart, men ändå har vi lyckats att glömma bort det.

Idag skiner solen över största delen av landet, fast det regnar på fjällen. Humlorna surrar runt aklejorna och Eco chic har bloggat om oss!

Simma lugnt!

1 kommentar:

  1. Hej! Tack. Jag har haft lite uppehåll i bloggen under sommaren, det bara blev så. Men nu måste jag bara skriva - om du visste vad jag har letat efter er hemsida i sommar! När det var dags att bestämma var vi skulle åka för att koppla av satt minnet av din kommentar kvar någonstans långt borta. Jag visste att det var något med flotte m.m. efter att ha läst på hemsidan. Men jag kunde bara inte komma på var det var jag hade läst eller hört om er! Jag trodde att jag skrivit om er i min blogg och kollade igenom den och googlade flotte m.m. men det gav inget resultat. Och NU hittar jag er igen. Får bli en annan gång helt enkelt :)Det behövs ställen som ni har.

    SvaraRadera